Gästinlägg av Oskar

Goddag! Oskar här!

Tänkte blogga lite. Alla gör ju det tydligen. Ett konstigt nytt sätt att kommunicera på som de flesta i samhället verkar ha anammat. Vissa verkar helt ha gett upp det gamla kommunikationssättet, att tala med varandra.

Fast nu sitter jag ju själv här, bloggandes, och tycker tillika att det är ganska roligt att få blogga lite. Frågan är nu vad tusan man ska dela med sig av? Eftersom det troligtvis bara blir ett inlägg från min sida så kommer det inte bli uttömmande nog för att ni ska kunna lära känna mig, men kan väl iaf ge er lite info om hur en normal morgon ser ut i det Svärd/Ek:ska (från nu förkortat SvEk:ska) huset.

2011-01-12
05:15 Klockan ringer (på Annas sida), jag vaknar till men somnar direkt om. Anna skuttar upp, går ut i tv-rummet och fipplar med dimmern som är lite dålig o glappar *tänt släckt tänt släckt tänt släckt tänt givetvis med dörren öppen in till sovrummet. Jag vaknar till (för andra gången) muttrar och försöker övertala mig själv att hon inte gör det för att jävlas. Vänder på mig o somnar om. *JÄTTETÄNT Anna tänder i sovrummet, taklampa, fönsterlampa och sänglampa för att därefter gå ut i köket. Jag vaknar, igen, släcker ner lite och lyckas, efter lite pulsuppgång och irritation halvt somna om...

05:22 *
BLIP BLIP BLIP BLIP BLIP Anna sitter, tätt intill mig, i sängen med sin bärbara dator i knäet och har börjat arbeta med sitt universitetsjobb.

05:40 Efter ett antal snoozeningar och diverse andra ”sämnstörande” moment så är det tid mig att gå upp.

05:45 Äter en, enligt mig, rejäl frukost innehållande 1 knäckebröd med majjo och ett glas juice( tydligen ska man blogga om sin mat)

05:55 Redo att dra till jobbet, bara in om och ge Anna en puss. Anna är butter, hon tyckte jag hade varit sur och kort tidigare... Märkligt..... Hon är väldigt söt min sambo, tror bestämt hon är lite uppstressad av tentan och allt jobb.

05:56 Tvingar mig till en puss och beger mig till jobbet

Kanske inte en standardmorgon men inte helt unik, brukar bli lite ”sömnfriktioner” i det SvEk:ska huset (på kvällen brukar rollerna vara ombytta).


Så, nu har jag skrivit mitt första blogginlägg ever! Och för er som, tappert nog, segat er igenom hela inlägget så har ni nog börjat förstå varför jag inte bloggat tidigare, haha.

 

Kommentarer :

#1: svärmor

Kom igen Oskar.. så sällan som Anna bloggar så kan du lugnt fortsätta att gästspela då och då!!

skriven
#2: mor

Tycker du skulle lagt in ett kort av din frukost...

Kram mor

skriven
#3: Nilsson

Oskar, du är en mycket duktig bloggare. jag levde mig in i den svek:Ska morgonen..! Haha.

kram till er båda

skriven
#4: emma svärdh

käre Broder, jag tycker du är väldigt duktig. Väldigt målande beskrivning, jag blev nästan lite irriterad på Anna själv när jag läste det. Gott betyg med andra ord! ;)

Det påminde mig om när vi var yngre och mor insisterade på att det var "mysigt" att vi alla gick upp 2 timmar innan vi skulle iväg till skolan, för att äta en gemensam frukost. Om man inte vaknade när hon tyckte det passade då kom hon in i rummet och tände taklampan och drog av en täcket (alla som läser är välkommna att bli lite irriterade på vår mor nu (skyll dig själv mor)). Det, kombinerat med att hon stod och ropade åt en i trappan, bidrog verkligen till mysstämningen!

När jag kommer på besök kan du och jag spela singstar när Anna gått och lagt sig :-p



(förlåt Anna, du vet jag tycker du är fantastisk!)

skriven
#5: mor

Emma ljuger! :-)

skriven
#6: Emmah

Tycker att oskar ska skaffa en egen blogg "oskarintebaranardetaskar.blogg.se" (oskar inte bara när det åskar) :) Gillar målande beskrivningar :)

skriven
#7: Karin

Men herregud Oskar, vem är elektriker, du eller Anna? Det är väl bara att fixa med strömmen så att hon inte kan varken tända eller släcka eller blippa med datorn före 06.00 tex...

skriven

Kommentera inlägget här :