Kräftorgie

Igår åt vi äntligen kräftor. Jag hade tjatat på Oskar i en månad, men han hävdade bestämt att "man äter inte kräftor i januari". Men det kan man visst göra, och tillslut fick han hålla med om att det var sjukt gott.





Till kräftorna hade vi sallad, vitlöksbröd, en röra med stenbitsrom, och vitt vin. Enkelt, men väldigt gott!

Nu sitter jag på bibblan och pausar för tillfället från grammatiken. Det blir svårare och svårare, men det ska nog gå vägen ändå. Hoppas jag.

Miss prefekt har ännu inte svarat mig. Jag krävde inte en förhandling, som jag skrev nedan, utan skrev vänligt (nåja) att jag gärna vill få en sådan till stånd. Bakgrunden är att ersättningen till studeranderepresentanterna i den anställningsnämnd jag ingår i har utgått.

Jaja, nog slappat. Dags att återgå till makrosyntagmerna.
PS. Nu har Oskar klippt sig (läs: rakat av allt hår).

Kommentarer :

#1: svärmor

Mmmmm...Gott! Blir jättesugen! Kram

skriven
#2: mor

Kräftor är gott oavsett årstid och Oskars kapning av håret var väl väntad :)

skriven
#3: Emmah

Va mysigt! Så sugen jag blev på kräftor nu!

skriven

Kommentera inlägget här :