Ledig torsdag

Idag är det trettondagen och alla är lediga. Märkligt, tycker jag. Vem fan har någonsin brytt sig om trettondagen? Strunt samma, man ska inte klaga över lediga dagar! Jag vaknade för en timme sen, men ligger kvar i sängen och myser. Ute är det snöstorm och vitt, vitt, vitt. Härligt!

Idag ska vi åka till Oskars jobb, shoppa fotoalbum och fika på Askelyckan Samarkand. Det blev förresten ingen bio igår - alla biljetter var slutsålda. Vi fick fira hemma med sorbet istället. På tal om sorbet så utspelade sig följande dialog när jag tog fram glassen.

Oskar: Hur uttalas sorbet?
Anna: Sorbe, t:et är alltså stumt.
Oskar: *tystnad*
Oskar (en stund senare): Är det ett svenskt ord?
Anna: Nej, ett franskt inlåningsord, därav uttalet.
Oskar: Mmm, jag tänkte nästan det. Vi säger ju liksom inte "ge" till get...
Ridå!

Jag ÄLSKAR att vara sambo igen :)

Kommentarer :

#1: Tanja

Ni är så söta!!

skriven
#2: emma svärdh

haha! vad var det för en fråga? Oskar, du får börja komma med lite kloka kommentarer ibland, annars tror Annas läsare du e korkad :-p

skriven

Kommentera inlägget här :