Nyårsfirandet

Nyårsfirandet här igår var riktigt mysigt, trots (eller kanske just därför) att vi var en liten skara. Catta kom vid fem och vi hjälptes åt att svänga ihop potatisgratängen och älgsteken. Vi hann med att skåla mellan varven, i alkoholfri cider ;)

Huvudsaken är att man har fina glas, tänkte vi. Tack Jasse för dessa!


Pappa jobbade och mor skulle på galej hos Blixtarna. Såhär busig (och snygg) var hon före avfärd.


En stund efter sju kom Kajsa och då var det dags för förrätten - en smaskig röra fullproppad med räkor, löjrom, gräslök, creme fraiche och rödlök.


Vi försökte ta en fin bild på Oskar och mig. Det gick sådär...



Till huvudrätt blev det potatisgratäng, citronmarinerad älgstek samt kantarellsås. Mums!




Fina flickor!



Kajsa hade gjort chokladmousse till efterrätt. Från vänster ser ni
1) min variant (helt utan störande chokladkross)
2) Cattas med hackad mörk toblerone 
3) Kajsas, med hackad ljus dito.
(Oskar körde en specialare med 50/50).



Själv la jag mig übertidigt, men de andra stannade uppe och tittade på Solsidan-boxen halva natten. Det var sådär kul att gå upp kvart i sju imorse, kan jag tala om, men jag var förhållandevis pigg.

Ikväll blir det film och middag med familjen. Efter jobbet imorgon åker Oskar och jag tillbaka till Växjö. Vi har bägge massor av jobb den kommande veckan, huga!  

Kommentarer :

#1: Catta

Haha ja VILDSVINSsteken var väldigt god, vi tackar min käre bror för det och för älgsteken vi hade på förra nyår ;) Tack för en underbar kväll, passade suveränt med en lugn kväll denna gång... Kraaam på er

skriven

Kommentera inlägget här :