Späckad vecka

Vi har en mkt rolig vecka framför oss. Imorgon börjar jag ny kurs, vilket ska bli jättekul. Jag känner ingen, så det är lite pirrigt. Kommer jag att gilla mina nya klasskompisar? Antagligen inte - inte direkt i alla fall. Tro det eller ej, men jag är skeptiskt lagd, när det gäller nya bekantskaper. Efter svenskans introföreläsning förra året var jag övertygad om att alla utom Kani och Sofie var idioter. Det visade ju sig vara ganska fel... De allra flesta var ju underbara, kloka, väldigt empatiska människor. 

Utöver föreläsnigar går veckan i kalasens tecken. På onsdag ska jag ha klassfest för gamla klassen + fröken A. Vi ska titta på Islandsbilder, dricka vin och snicksnacka hela kvällen. Trevlig avslutning efter att ha läst ett helt år ihop!

På fredag och lördag ska jag ha kalas för min och Oskars familj. Jag ska baka en massa gott. Fokus ligger på efterrätterna: gräddtårta med färsk frukt och vit choklad, kokosdrömmar samt pavlova. Mums!

Idag är vädret mer trist än vanligt här i Växjö, så Oskar och jag piffar upp så gott det går. Jag tänder rökelse i lägenhetens alla vrår, och Oskar har tagit kokosdoftande vax i håret. Vi låtsas att vi är i Thailand.


Nu ska jag läsa ut en bok - glöm inte att det är Solsidan ikväll!

PS. Jag var inte så elak som det lät i Oskars beskrivning. Dagen innan hade han sagt att han skulle gå upp samtidigt som mig och bett mig väcka honom.

PS II. Till alla rapphönor: 7, 6, 4 var resultatet av gårdagens chins-set. OK, men inte bra. Jag hade hoppats på en åtta i första setet. Det kommer att bli hårt, det här. 

Kommentarer :

#1: mor

Haha, det här duger inte! Bara 7...? När går vadet ut?

Ser i vilket fall som helst fram emot fredag och alla godsaker du förbereder, kram

skriven
#2: Anna

Än så länge lugna puckar. På måndag om en vecka går vadet ut. Och givetvis kommer jag att klara det. Jag hade bara överskattat mig själv lite. Det här med lekande lätt kan vi nog glömma

skriven
#3: emma svärdh

ren vilja är ibland viktigare än tillräckligt starka muskler, jag tror du klarar det!

skriven

Kommentera inlägget här :