Galenskap

Jag lät jobbmejlen vila under 2,5 timmar imorse därför att jag behövde lugn och ro i mitt tentaskrivande. Loggade in en snabbis nu för att kolla av, och möttes av: Du har 0 nya mejl.

Istället för att bli glad för detta började jag genast fundera: Oh shit, kan det vara så att mejlen är sönder? Måste jag ringa tekniker? Sen insåg jag att det nog var en lite snar slutsats. Kanske är det bara så att ingen vill mig något just nu.

Kan dessutom höra supportsamtalet framför mig:
Anna: - Ja hej. Jag har inte fått mejl på 2,5 timmar vilket måste innebära att min mejl är sönder alternativt att hela Lnuservern har kraschat.
Tekniker: - Du borde låsas in.


Kommentarer :

#1: emma svärdh

Anna, om du fortsätter på det viset kommer du köra slut på dig själv. Inse att du inte har världens viktigaste jobb! Därmed inte sagt att det inte är viktigt, men om du blir stressad av att inte ha fått mail på ett par timmar då stressar du nog för mycket generellt över ditt jobb. Jobb ska man kunna lägga ifrån sig, speciellt studiejobb. Kanske dax att skemalägga när du jobbar? ;)

och ja, jag påtar mig tydligen rollen som den jobbiga bezzerwizzer "storasystern" här, någon ska ju göra det :-D



stor kram!

skriven
#2: Anna

JA så sant, så sant. Jobbet brukar vara okej även om det är mycket i perioder men just nu är allt akut och måste fixas "helst igår". Det gör att jag känner mig stressad så fort jag inte är online och tillgänglig, trots att ingen kräver det av mig. Och du har helt rätt i att det inte är bra.



Jag har bett om uppdragsstopp fram till terminslut nu iaf, men jag tror egentligen att det mer handlar om att jag måste sätta egna gränser och börja vara ledig när jag är det.



Vi ses på söndag!

skriven

Kommentera inlägget här :