Tidig söndagsdialog

Mannen kom hem vid sju imorse och jag vaknade av slammer i köket. Gick ut och undrade vad som stod på. Där stod Oskar i färd med att hälla salt i en stor spann med kallt vatten, i vilken han sänkte ner sin ordningsvaktströja. Följande dialog utspelade sig sedan:

Anna: - Åh, nej. Blod igen! Är du okej? Det var alltså bråk inatt? (orolig)
Oskar: - (glatt) Nej, nej! Detta är bara chefens blod!
(tystnad)
Anna: - Ehh, och det är alltså bra?
Oskar: (ännu gladare) - JA, alltså han ville brottas. Helt övertygad om att han skulle vinna, var han. Men tji fick han!
Anna: - Och du "råkar" slå din chef blodig när ni brottas? Är du KNÄPP eller?
Oskar: - Jasså, nänä. Han hade ett sår på fingret sen innan bara och det kom lite blod på min tröja.
Anna: (suckar och lommar tillbaka till sängen)

I vilket fall som helst lyckades jag somna om och vaknade inte förrän tjugo i tio. Så länge har jag inte sovit sen jag var tolv år! Underbart!

Nu har jag ätit långfrukost framför Nyhetsmorgon och är nästan lite sugen på att börja skriva på min nästa tenta. Men bara nästan. 

Kommentarer :

#1: pontus

haha. Oskar e ju en fantastisk MAN :D bra jobb Oskar

skriven
#2: emma svärdh

HAHAHAHA! man kan ju inte låta bli att älska honom! :-)

skriven
#3: svärmor

hmm...hittebarn...

skriven
#4: svärmor

hmm...hittebarn...

skriven

Kommentera inlägget här :