Höst och tentaplugg

Ber om ursäkt för dålig uppdatering. Det är tentavecka och jag är hemma i Öa och pluggar. Mycket att läsa och kass internetuppkoppling. Imorgon beger jag mig till Växjö för att skriva tentan - 14-19 och i ett polisbilsgarage dessutom! Hu! Så fort jag är klar fräser jag tillbaka till Skåne för jag ska jobba på Statoil lördag och söndag. 

Även om det varit mycket läsande i veckan, har det varit underbart att vara hemma. Dimmigt, höstigt och vansinnigt vackert, särskilt utsikten över ån och ängen från vårt fönster. Vi har bullat upp med god mat, kaffe, glögg, tända ljus och nya varma täcken (termotäcke för min del). Nu väntar vi bara på frost och första snön. Det var väl ungefär såhär års i fjol som snön kom, och sedan stanande till mars? Jag längtar. 

Bjuder på ett par bilder från helgen som gick - mat och man! 



Måste tipsa om laxpastan - egenpåhittad, farligt god och tar bara 10 min att göra:
1. Koka pasta och broccoli samtidigt som ni...
2. ... fräser tomater, purjo, champinjoner och vitlök i rikligt med olivolja. Krydda efter behag - själv kör jag salt, peppar och chili.
3. Skär den kallrökta laxen i lagom stora bitar (vi hade en förp, ca 200 g).
4. Voilá! Dags att servera. 

Kommentarer :

#1: emma svärdh

ser gott ut! och vad har hänt med lillebror, har han biffat till sig lite? :)

skriven
#2: Anna

Haha, ja han har blivit fyllig, 86 kg tydligen och väldigt nöjd :-)

skriven
#3: Karl

Hittade din blogg när jag googlade på Antibes. Såg att ni hade bott på Resideal. Kan du rekommendera det? Läser man kommentarer på hotels.com, booking.com osv så är det många som inte är så värst imponerade. Vad tyckte du?



Tacksam för svar!

skriven
#4: Anonym

Ja, det var ett kanonhotell, tyckte vi. Billigt men väldigt trevligt, med tillmötesgående personal och fräscha STORA lägenheter. Skulle gärna åka tillbaka!

skriven

Kommentera inlägget här :