Snusk-Campus

Har du någonsin funderat på att skaffa en studentbostad på campus i Växjö? Tänk om! Nedan bjuder jag på vanliga syner i och runt vårt hus. Alla bilder tagna idag.

Imorse när jag skulle ner och tvätta möttes jag av det här: en vidrigt stinkande spya i trappan.


Grannens sopor går snart ut själv. Påsarna har stått här i exakt två veckor. 


Vacker utsikt från vårt sovrumsfönster. 


Vissa bygger egen sopanläggning utanför balkongdörren. Nära och bra!


Slutligen - ingången till vår extremt rena och hygieniska tvättstuga.


För att kompensera för all äcklighet skrubbade jag min egen lägenhet grundligt och satte upp adventsljusstakarna för att frammana någon sorts mys. 


Idag har jag varit och klippt mig på Skult. Bara klippt. Som student har man inte råd med extravaganser som färg och sling i tid och otid när en sådan behandling kostar 1500 spänn. Huga!

Kommentarer :

#1: Oskar

Tänkte här skriva mitt vanliga "jättekuliga" ord-skämt om Studentbostäder AB men kom på att jag inte bör skriva det då det är både rasistiskt och kränkande som fan. Och den typen av humor är ju INTE kul...

skriven
#2: Emmah

Bläää! Flytta! Det är inte säkert...

skriven

Kommentera inlägget här :