Vinterlat

Jag är så irriterad på mig själv. Vanligtvis hoppar jag glatt ur sängen vilken tid som helst på morgonen, men nu har jag gått och blivit vinterlat. Jag säger vinterlat, för det var likadant förra året vid denna tid. Det händer att jag ligger och drar mig till halv nio, dagar när jag inte har föreläsning. Vilket resulterar i att jag efter frukost, tidningsläsande och dusch inte sätter igång med plugget förrän tio. Ett sånt slöseri! Och det värsta är att jag inte bättrar mig, bara de dagar jag yogar eller har föreläsning tar jag mig upp vid sex. 

Eftersom jag är som jag är tvingar jag mig själv som straff att sitta och jobba till sent på kvällarna, i tron om att jag ska bli mer motiverad att gå upp tidigt. Men icke. Idag har jag suttit och skrivit hela dagen precis, men nu ger jag jäklar upp. Låt oss få sommar, eller åtminstone lite snö som lyser upp! 

Kommentarer :

#1: Becks

ÅHHH, jag håller med ! Denna gråa hætta som bara hænger øver oss. Du ær inte ensam om vintertrøttheten. Ek - har du sett evenemanget med friidrotten den 23 dec ??

skriven
#2: ANNA

Ja, det har jag. Ska du dit Becks?

skriven
#3: Becks

vet inte. kænner ju INGEN dær. så tyværr lutar det åt ett nej. hade du tænkt sticka dit ?

skriven
#4: Ann-Christine

Såsom en mycket erfaren person när det gäller dylika frågor måste jag tillstå att detta ser ut som ett svårartat fall av normalitet.

skriven

Kommentera inlägget här :