Antiklimax

Då var jag uppe i Växjö igen efter en snabb jobbhelg hemma i Öa.

På tal om jobbet så hände en lite komisk sak idag. Ett antiklimax kanske man skulle kunna kalla det. En medelålders karl i arbetskläder stövlade in i butiken och halvskrek om dålig service, en person i kassan, om någon som var "okapabel att sköta ett arbete" följt av svärande mummel och onda blickar mot mig.

Jag var inte ens på dåligt humör innan, men mannens agerande fick mig (som stod ensam i kassan, med rätt lång kö och en sop-plockade kollega ute på gården) att bli fullständigt rasande. Eftersom jag är allmänt trött på otrevliga människor och jag var övertygad om att han talade om mig och ville att jag skulle höra, blev jag så arg att jag fick mjölksyra i låren (då är jag verkligt arg). Jag övervägde att hålla käft och låta honom hållas (i ungefär en sekund), sen marscherade jag ner till kaffet var gubbfan stod och frågade med arg stämma:

- Vem faan tror tror du att du är som kommer in beter dig på detta vis? På vilka grunder yttrar du dig om min arbetsförmåga? VAA?! Nä, just det!
- Nej oj, svarade mannen.
- Vaddå OOJ, fortsatte jag (fortfarande mkt upprörd).
- Alltså förlååt, jag pratade inte om dig. Jag är bara så arg på McDonalspersonalen. Jag ska aldrig mer gå dit.
- Äum, jahaaa... Ops, hehe ursäkta överreaktionen, hehe. Haft många oförskämda kunder senaste tiden, hehe.

Pinsamt! Och så jävla surt att man exploderar när det för en gångs skull är en oskyldig person som yttrar sig. Klantigt, Anna!

Kommentarer :

#1: oskar

HAHAHA :)

skriven
#2: Kajsa

Helt rätt taktik; skäll ut kunden först, dubbelkolla sedan vad han menade...

skriven
#3: pontus

fantastiskt :D han vågade inte säga nått annat ;)

skriven

Kommentera inlägget här :