Hu för salstenta

Jag hatar salstentor. Hela veckan innan är helt vidrig. Man är "ledig", men gör man något annat än pluggar inför tentan (typ jobbar, går på möten eller skriver på sin uppsats) får man dåligt samvete och tycker att man borde pluggat istället. Jag menar att hemtentor är betydligt bättre. Då är man effektiv; skriver sin tenta så snart man vill, lär sig mycket under tiden, och framförallt har man tid att formulera och disponera texten väl. Inget av detta funkar när man har salstenta. Nej det är ett jävla lidande alltihop; inför, under (vem fan gillar att skriva för hand?) och efteråt (såriga fingrar). 

Ursäkta surheten men jag är väldigt omotiverad inför imorgon. Jag gillar inte heller att plugga dagen före en tenta, så idag har jag mest repeterat lite lätt, tagit en långpromenad i solen och känt mig allmänt rastlös. Om ett par timmar ska jag träna ett pass, skönt!

Det var fint nere vid sjön idag. Jag är sugen på att testa nya restaurangen 4 krogar vid sjön. Här kan ni se lite fler bilder på bygget som nu är färdigt. Dessutom är jag sugen på att se En enkel till Antibes, som har Sverigepremiär imorgon. 


När vi ändå är inne på saker man vill ha eller göra, så såg jag denna snygga bil utanför Willys, Oskar. Jag smygfotade och kutade snabbt vidare. Ska vi byta skrutten mot en sån?


Inte kunde jag heller motstå att gå in på Blomsterlandet och köpa rosor. Jag tänkte att jag redan idag skulle fira tentan, för att bli på bättre humör.



Kommentarer :

#1: Anonym

JA! Det gör vi !!!!

skriven
#2: mostern

men, vad är det för fel på mig, jag älskade salstentor... vi hade sån tur som fick låna Oskar häromkvällen, det ska nog bli ordning på data o larm i nya huset tror jag!

skriven

Kommentera inlägget här :