Jobberbjudande

Idag fick jag ett samtal från rektorn på Markaryds gymnasium som ville erbjuda mig ett halvtidsvikariat i svenska och engelska. Åh, vad jag önskar att jag hade kunnat ta det, för det är en dröm att jobba på KCM! Härlig, kompetent personal, goa elever, lagom stor skola med god ekonomi. Ja, inte många fel alltså. Förutom att jag bor 10 mil därifrån, inte äger en bil (dock en motorcykel mohahaha), studerar 150 procent och redan har två andra jobb vid sidan av mina studier. Suck. Så jag fick tacka nej, men passade på att påminna om att jag är färdig lärare VT2014 och att jag gärna får ett jobb då. 

Ja, ibland är det viktigt att kunna säga nej, men fyy vad trist det känns att tacka nej till vettiga, meriterade erbjudanden!!

Kommentarer :

#1: mor

Trevligt bekymmer..!

skriven
#2: calle

härligt att jobben börjar trilla in i god tid :-)

skriven
#3: A

Ja, men det är ju själve fan att man överöses med jobb när man inte har möjlighet att tacka ja. Jag hade lätt kunnat jobba 300 procent om jag tackat ja till alla uppdrag. Åhhhh, måtte jobben finnas kvar om 2,5 år!!!

skriven

Kommentera inlägget här :