Piazza Teatro

Igår var Oskar och jag ute och åt på Piazza Teatro. Så himla gott! Vi började med tapastallrik och sen åt jag lammfilé och Oskar grillad karré och eftersom vi hade tagit bussen in kunde båda dricka gott rött vin till maten. En toppenkväll, helt enkelt! 


Jag kan varmt rekommendera Teatergrillen - maten var förstklassig (Pontanstuk) och till och med ett matmonster som Oskar blev proppmätt! 

Dagens mastodontseminarium gick väldigt bra det också; Linda och jag är ett bra team och jag tycker väldigt mycket om mina nya kursare. Alla är kloka, empatiska, duktiga människor. Detta glädjer mig extra eftersom jag studerade med socialt och kunskapsmässigt efterblivna hela förra terminen. Emma undantagen!

Planen var att jag skulle vara i Växjö i helgen för att jobba ifatt och hinna tentaplugga, men jag känner mig lite smått ensam så jag funderar på att åka hem imorgon. Mamma, är du ledig i helgen och vill gå runt sjön?

Ikväll ska jag tekniksupporta ett seminarium i isländska så vid sex måste jag bege mig ner till universitet. Så icke-sugen är jag! Men men, ett jobb är ett jobb.

Kommentarer :

#1: mor

Japp, jag är hemma och går gärna runt sjön!! kram

skriven

Kommentera inlägget här :