Helgen

I dag är jag på ett alldeles ohyggligt dåligt humör. Vaknade sur och sen har det bara eskalerat under dagen. Oklart varför.  

Positivt är dock att Oskar är bättre. Han hade en tuff dag igår, stackarn. Blodet forsade ur näsan med jämna mellanrum och han var helt utslagen här hemma. 

Jag försökte pigga upp honom så gott det gick. Gick upp och gjorde mangosmoothie, kokte ägg, tände ljus och gjorde te till frukost, men O orkade knappt äta sitt ynka ägg. 

Det blev således soffa, täcke och Family Guy för hela slanten i går. 

När O drog hem vid lunch idag gjorde jag ratatoille. Världens enklaste och så gott! Man bara fräser vad man har hemma i grönsaksväg. Jag tog squash, svamp, lök och sugar snaps.


Därefter på med kryddor, vitlök, tomater (riktiga eller på burk) och buljong. Voilà! 


Nu ska jag sätta mig och plugga en stund. Om det slutar regna ska jag gå bort till Ica och köpa smör och philadelphiaost - tänkte bara cupcakes ikväll!

Kommentarer :

#1: Anonym

Ja det grämer mig fortfarande att jag missar när du väl bakar ;P

skriven

Kommentera inlägget här :