Cafésöndag

Godmiddag!

Som jag laddat för denna lediga söndag. Jag skulle göra en ny laddning pannkakor, äta frukost ute i trädgården och läsa både dn och hd i lugn och ro och därefter bege mig till stenbrottet för sol och bad hela dagen. Ha ha ha.

Vaknade till en fin morgon (och hann smörja in mig med solkräm), men runt nio slog vädret om. Massiv overcast och duggregn. Vad gör man? Vi drack en tapper kopp kaffe ute i haven innan jag plockade ihop dator och bok och drog ner till fiket. Lika bra att njuta av kondisfrulle och passa på att uppdatera sig i den digitala världen en dag som denna. Jag promenerade hit eftersom jag lovat Oskar att ta bättre hand om bilen genom att 1. sluta köra korta sträckor och 2. inte backa på (fler) saker. ;-)

Häromdagen testade jag ett recept på amerikanska plättar. Sådär gott. Vanliga tunna smakar bättre.


Jag älskar för övrigt "vår" äng som skymtar på andra sidan ån. Utsikten härifrån frukostbordet är den bästa jag vet och vi äter här så ofta vi bara kan. Kommer att sakna det mycket när jag om en vecka beger mig tillbaka till Växjö för jobb. 

Igår var vi på kalas i Klippan. Sixten blev tre år och det firades med kakor, tårta och lek ute i trädgården. Så härligt att se alla glada kusinbarn leka och bada tillsammans. Tack, familjen Svärdh/Molin! Oskar har en massa fina bilder, men de ligger i hans iphone som jag sällan får låna. 


Kommentarer :

#1: Lina

Tack själva för att ni ville dela dagen med honom!! Ett lajbans kalas blev det!!

skriven

Kommentera inlägget här :