Kjolhaveri

Han har anlänt!!!
 
Det firade vi med lunch på Millas. 
 
Nu ska vi strax slänga in en stor stek i ugnen och öppna en Amarone, men först måste jag berätta om en sak som hände på stan idag. När vi ändå var inne i stan tänkte jag passa på och köpa en kjol till julafton. Jag hittade dock ingen som passade och en expedit erbjöd sig att hämta en annan modell till mig. Snällt. När hon kom tillbaka med denna höll jag på att smälla av. Den hade passat Alma! "Ser jag ut som ett barn?" frågade jag biträdet. Absolut inte, detta är en vuxenmodell, blev svaret. Bara å prova, för kjolen är så elastisk så. Mmm, eller hur? Vuxenkjolen kom till halva vaden innan det tog stopp. I protest mot att vuxna människor förväntas klämma in sig i barnkläder köpte jag istället en jätteful mormorskjol. "Är den Majas?" undrade Oskar när jag provade hemma. Ibland är det bra med öppet köp. Det blir byxor på julafton.
 

Kommentarer :

#1: Oskar

Du skulle köpt den lilla:)

skriven

Kommentera inlägget här :