Torsdagstrött

Imorgon tentar jag den ljuva tiden 14–19. Jag gick hem efter lunch idag för jag kände mig hängig och fick inget pluggat på kontoret. Planen var att läsa och repetera hela eftermiddagen. Istället somnade jag som en stock, sov två timmar, gick upp och fixade ingefärate och tog en ipren. Försökte plugga, men somnade igen och sov ytterligare en timme. Nu ikväll tog Sofie och jag en rask promenad i kylan och på vägen hem gick jag inom Tufvan där Erika jobbade och köpte en latte. Mitt halsont känns mycket bättre (eller så gör bara ipren sitt jobb). Bra i vilket fall som!
 
Tufvan
Bild från Växjöpuls
 
Oskar ringde förresten innan och var lyrisk. Han har köpt bättre internet åt oss hemma i huset (snabbt + wi fi) och en skrivare. Nu kan jag alltså jobba hemifrån när jag behöver göra det. Kanon! Han börjar även mjukna i frågan om vilken dator han ska köpa när hans egen skrutt klappar ihop. Det blir nog en mac :)
 

Kommentera inlägget här :