Åter i Växjö

Då är jag åter installerad i las lägenhet i Växjö. Jag fick nästan panik när jag körde in i stan idag - ville vända och köra tillbaka hem, till lilla skruttiga, mysiga lägenheten, till Oskar och familjen. Men det gjorde jag såklart inte. Jag är ju ansvarsfull och fortfarande något så när sansad. 

Veckan här uppe bjuder på flera möten, en massa jobb, tentavaktande, och just det ja - ett par tentor att skriva har jag visst också. Gaah, när ska det hinnas med? Panik! Dessutom måste jag köra ner bilen till Oskar i helgen. 

Idag har jag - i ett försök att bota min Växjödeppighet - köpt lila tuplaner och ätit god fruktsallad till kvällsmaten. Nu skall jag stänga datorn, göra en kopp kaffe och lyssna på ett par kapitel i Nesbös senaste bok. Natti! 


Kommentarer :

#1: Anonym

Du kunde gott kört hem tycker jag:)

skriven

Kommentera inlägget här :