Tisdag

En helt vanlig tisdag.

5.30: Väcks av min ljusterapilampa. Utvilad och pigg. Kollar twitter, spelar Wordfeud och hoppar därefter in i duschen för att tvätta håret.
6.30: Inser att jag glömde tvätta håret. Ingen tid att göra om, så jag blåser håret torrt och sätter upp det. Äter frulle framför nyhetsmorgon samtidigt som jag läser nya numret av Språktidningen.
7.30: På jobbet. Kärt återseende. Har saknat S och D väldigt mycket. Sätter igång med min digra to do-list.
9-10: Möte
10: Kaffe och semlor åt all personal på vår institution. Mmm, lyx!
10.15-resten av dagen: Jag jobbar och it-avdelningen fixar med min nya dator.
Lunch: soppa, ganska rälig.
15: Fika hos Sofie och Henke. Myspys och mycket snack att ta igen efter fyra veckor.
17-20: Har tvättid. Tvättar samtidigt som jag gör kvällsmat och skriver lite smått på tenta nr 1. Till middag: färsbiffar med egengjord guacemole och färsk spenat till.
20.30: Kommer att däcka i säng pga trötthet och avsaknad av sambo att umgås med. Kanske orkar jag lyssna på ett par kapitel i Gengångare innan jag slocknar. 

Morgondagen är ungefär lika givande. Tentaskrivande på morgonen, möte på fm och jobb hela em.

Kommentera inlägget här :