Sommardrömmar

Det har inte varit nån vidare fart här på ett tag. Det får det bli ändring på! Just nu är jag ute på praktik, så mina dagar består av undervisning och planering parallellt med massor av amanuensjobb och diverse uppgifter från universitetet. Dygnet hade sannerligen behövt fler timmar de senaste veckorna... 

I eftermiddag jobbar jag hemifrån. 17 grader i lägenheten, så det är underställ, filtar och Oskars sovsäck (som tål -30) som gäller här i soffan! Jag kan inte låta bli att drömma mig bort till sommaren. Tänk, snart cyklar vi i shorts och t-shirt till jobbet om mornarna, sover med fönstren öppna och plockar hallon från landet till frukostfilen. Mmm!

I helgen beställer vi semesterboende i Medveja i sommar. Det blir Villa Mia igen, tredje året i rad för mig och Oskar. När ni ser bilderna förstår ni varför... 
Här ovan den mysiga trädgården, där Daniella odlar aubergine, squash, tomater, sallad och andra godsaker som hon generöst bjuder bort till oss. Åh, vad jag längtar! På vägen hem blir det stopp i Postojna och Alpbach, men i övrigt tänkte åtminstone Oskar och jag hålla oss mest i sköna Medveja med omnejd...




Kommentarer :

#1: Karin

Vi fösökte också boka boende idag. Men, va? Bungalow 21 och 22 hyrs INTE UT i år. Vad ska vi då ta oss till!

skriven
#2: Emmah

Så underbart!! Packar du med mig i resväskan?!

skriven

Kommentera inlägget här :