Äntligen sommar!

Idag är det lördag och min första lediga helg sen semestern. Och såklart regnar det, efter en vecka med värme och strålande sol. Jag ska dock inte klaga, för igår lyckades Oskar och jag pricka in en fin förmiddag i stenbrottet (nedan). Oskar var jourledig och jag jobbade eftermiddag. Helt ljuvligt, och riktigt varmt i vattnet! Att vi var helt ensamma gjorde inte saken sämre. 


Annars har jag försökt njuta så mycket som möjligt av de fina kvällarna. Flera dagar har jag direkt efter jobb cyklat hit ner till sjön och badat och läst ett par timmar.


Häromdagen gjorde vi grönsakspaket på grillen. Såå gott! Man tar vad man har i kylen, delar i lagom bitar, klickar över vitlökssmör och kryddor. 25-30 minuter på varm-medelvarm grill. Mmm!


Igår efter stenbrottet blev vi bjudna på finlunch av våra danska släktingar som är på besök. Det blev smörrebröd och glass med hallon från landet till efterrätt. Lyx!



Nu ska jag slänga i en maskin tvätt och sen städa. I eftermiddag beger vi oss hit, till café Vildrosor och höns.

Kommentera inlägget här :