Sommarlunk

Vi har kommit in i en skön sommarlunk trots att vi bägge jobbar mycket. Vi tittar inte på tv, datorerna ligger nedpackade (eftersom vi ändå aldrig har nät) och det är faktiskt ganska härligt.

Idag är jag dock ledig och det känns som om taket snart regnar in, så vad passar bättre än tända ljus, en stor kopp te och ett försök till uppkoppling med lilldatorn?

Jag ger er:

Den godaste pizzan jag ätit i hela mitt liv. Varför finns inte pizzor med zucchini här hemma?


Den finns att hitta i Mosenica Draga, den lilla staden nere vid kusten bakom oss. 


Som på lite närmare håll ser ut såhär.


Och såhär. 


Underbara sommarminnen! Jag blir varm långt in i själen när jag tänker på våra somrar i Kroatien. Här hemma blir man ju lätt deprimerad av allt regnande. Fast i år har vi egentligen inte mycket att klaga på. Vi hade två underbara soliga veckor i Medveja, och i slutet av augusti drar Oskar och jag iväg en sväng igen. Vi väger just nu mellan en vecka i Barcelona eller en sista-minuten till Grekland. Decisions, decisions :-) 

Om det kan sluta regna någon gång ska jag bege mig ner till byn för att ge blod och handla god mat. Heja!

Kommentera inlägget här :