Yoga och illamående

Jag har mått sinnessjukt illa sen jag kom från kvällens yoga. Som alltid när jag mår illa får jag för mig att rätt sorts mat kommer att bota kräkkänslorna. Hittills har jag testat:
- Spaghetti bolognese - negativt
- Avocado - negativt
- Svarta oliver - negativt
- Kaviar - negativt
- Mintchoklad - negativt
- Äpple - negativt
- Isbitar - negativt

Ligger nu i sängen med spann bredvid. Vill gärna tro att jag verkligen är lite kräksjuk, men tyvärr är nog sanningen att jag bara är löjligt dåligt tränad för tillfället. Surt, men sant.

I övrigt är det en väldigt rolig vecka här i Växjö. Igår invigdes Blindtarmen med pompa och ståt. Det klipptes band, spelades dragspel och flöjt (japp!), bjöds på god mat och S höll tal. Mycket trevligt. På kvällen kom Oskar. Vi lagade mat och kollade film tills jag somnade. Då blev Oskar sur och terroriserade mig med kill. Jag är ju dock the master of kvällströtthet, så tillslut gav han upp och bar mig i säng.

På fredag ska jag ha tjejmiddag här hemma. Vi ska laga massor av god mat, dricka vin, spela spel och ev. gå ut och svänga de lurviga på Stallarna. Kul!

Kommentera inlägget här :