Sommarbilder

Sommaren har äntligen kommit, och jag kunde inte ha tajmat min vecka nere hos Oskar bättre. Det har varit fullkomligt strålande dagar. 

Det sista jag gjorde innan jag lämnade Växjö förra veckan var att åka med Sofie och en grupp utbytesstudenter till Vimmerby. Vi avslutade dagen i Bullerbyn och väl där ville ingen åka hem. Blommande äppelträd, vackert väder, mätta magar, hopp från höskullen och glada studenter. Underbart!

I mellangården växte Astrid Lindgrens pappa, Samuel August, upp. 


När jag kom ner till Skåne sent på kvällen hade Oskar gjort fint i lägenheten och lagat till en av våra favvorätter, moules marinières. Mmm!


Det är inte alltid jag njuter av studentlivet, men när jag kunde ligga på bryggan nedan och knåpa ihop min avhandlingsanalys häromdagen kände jag mig lyckligt lottad. Att jag sen fick sitta uppe till ett på natten och renskriva spelade mindre roll.


Roddstationen, en annan favvoplats, som Oskar och jag joggade förbi härom morgonen. Jag tyckte vi höll riktigt skönt tempo, men enligt Oskar var det "irriterande långsamt". Strax därefter fick han ont i halsen och behövde gå, he he he.

Kommentera inlägget här :