En fisande narcissist

Kajsa skriver just nu en uppsats om identitetsskapande i sociala medier och imorse ringde hon mig för att tala om att jag är en uppmärksamhetssuktande narcissist eftersom jag bloggar. Kan måhända vara så. Hur som helst vill jag nu berätta om en pinsam sak som hände imorse. 

Jag skulle ha handledning, kom lite tidigt och satte mig därför vid ett bord i gallerian för att läsa igenom min text en sista gång. När jag satte mig råkade jag prutta. Relativt högljutt. Insåg snabbt mitt misstag och låtsades som ingenting. En kille promenerade dock förbi just i denna stund, och han stannade upp, tittade på mig, fnissade och vandrade sedan vidare.




När jag tittade mig omkring såg jag att ytterligare tre personer tittade på mig. Vad göra? Såhär i efterhand hade det ju varit smartare att rycka på axlarna och skratta, men just då kunde jag bara komma på att låtsas som det regnade. Pinigt, eftersom det var så UPPENBART att det var jag.

Sen blev jag lite orolig. Jag menar, att RÅKA fisa ljudligt är betydligt värre än att MED VILJE fisa ljudligt. Håller ni inte med? Har jag blivit fis-inkontinent?

Hur som haver. Nu är jag mätt i chèvre chaude-magen och ska strax kila över till Erika. Jag har blivit besatt av getost. Äter det i mängder, ugnsgratinerat på smörstekt toast med honung och valnötter samt ruccola, tomat och finhackad rödlök till. Och massor av balsamico och olivolja. Mmm, så GALET gott!

Kommentarer :

#1: Farty

Så naturligt. No worries. A l l a människor producerar 2 liter gas om dagen och det ska ju ut.

skriven
#2: Lina

Ha ha ha ojdå!! Måste va dom där två brödrarna som smittas;-)

skriven
#3: mor

Tror det är getosten som förgasar sig...

skriven

Kommentera inlägget här :