Flytande guld

Idag var jag på en privat kirurgimottagning, och jag är faktiskt lite chockad. Inte över behandlingen, för den gick bra, men över inredningen. Jag väntade i en kvart och upptäckte nya saker hela tiden. Bara HÖR på detta:
 
  • En skinnsoffa med vackra kuddar
  • Skinnfåtöljer
  • Höga stolar i skinn (placerade på ställen där man på vanliga kliniker har plaststolar)
  • Kristallkrona i taket
  • Öppen spis
  • Skulpturer
  • Höstlöv i en skål på bordet
  • Ett inomhusträd
  • 2 barnfåtäljer i något sidenliknande material
  • Krukblommor samt en stor indisk vas med snittblommor i
  • Matta som elegant matchade skinnsoffan
  • Samtliga band av NE (som lektyr?)
 
Nu tror ni att jag skämtar. Det gör jag inte. Man fick inte ens ha skor med plastskydd. På strumpsock skulle man gå. Jag messade med marxisten Kajsa som gav följande råd:
 
K: "Betalt med vinst från våra skattepengar säkert. Vandalisera något i smyg!"
K: "Kontrollera läkarens legitimation. Inte lika viktigt som skulpturer i det privata..."
Jag: "Läkarna lunchar i rummet bredvid. Säkert med vin!"
K: "Eller flytande guld"
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mor

Verkar vara ett helt okej ställe för en liten operation :-)

skriven

Kommentera inlägget här :