Ny vecka

Oj, helt plötsligt har det gått... typ en vecka sen jag skrev sist. Vad har hänt? Ingenting och ganska mycket. Bland annat:
 
  • Häng med Oskar hela långa veckan. Vi pratade mycket om framtiden och gjorde upp spännande planer. Oskar har varit lite orolig över mitt "psyke", he he, men jag börjar komma i fas igen känns det som. Tänk vad en veckas sambokärlek kan göra! 
  • Bokmässan, dit Oskar otroligt nog följde med. Det blev en tantchock för honom, men vi hade alla en rolig dag tror jag. Vi träffade en del folk som vi kände, bland annat coola S, som var där och talade om sin nya bok, som ni kan köpa här. Gör det, för den är hur bra som helst.
  • Jobbhelg. Inte en angenäm sådan, då den inkluderade bajs- och kissterrorister. Japp, ni läste rätt. Bajs- och kissterrorister är folk som går in på ställen och bajsar och kissar ner toaletter (vi snackar all over the place) på ren djävulskap. Vem som fick städa? Ja, gissa...
  • Kusinträff i Ystad. Vår kusin Kristina ska flytta till Australien och samlade släkten för ett avskedskalas. Kajsa och jag körde ner efter jobb, och det var så roligt att träffa alla igen. Vi kusiner är så utspridda nu. Lena och Steven i Riga, Julia och Clive i Brighton och snart Kristina i Perth. Man förstår varför vi behöver ha en kusinblogg!
  • Återresa till Växjö med ett ton packning. Att ta med all kurslitteratur till Skåne kändes som en god idé när jag körde ner i bil. Inte lika smart när jag skulle släpa upp den via buss, tåg och buss igen. Tåget var fullproppat, inga sittplatser, skrikande  barn och sen missade jag bussen till campus med en halv minut. Mindre lyckad resa med andra ord, men upp kom jag i alla fall.
 
Yes, det var nog allez. Nu ska jag ta en snabbdusch och sen krypa ner och börja läsa Margot. Vi hörs!

Kommentarer :

#1: Emmah

Haha du missade skriva att din underbara vän och ditt gudbarn kom och sa hej ;) kram

skriven
#2: Anna

Haha JA! Jag blev så provocerad av bajs- och kissmänniskorna att jag glömde :-)

skriven

Kommentera inlägget här :