Läsdag och fråsen shålder

Japp, precis som rubriken säger är det läsdag som gäller. Jag har kopplat ner mailen och läser, läser och läser. Jag tycker mycket om min nya kurs. Intressant litteratur, duktig lärare och tydlig didaktisk förankring – det bådar gott inför de kommande veckorna. Massor att läsa bara, men oj vad jag lär mig. Tänk om man kände såhär inför varje kurs!
 
Enda "störningsmomentet" just nu är farmor. Hon har väl kommit upp en sådär sex gånger hittills under dagen för att samtala. Hon är jättegullig, så jag kan inte riktigt bli irriterad på henne. Hon är snarare som en enmanskomedi som man inte kan annat än roas av. Nyss kom hon upp för att meddela att hon minsann har "fråsen shålder". Du har väl ingen frozen shoulder, svarade jag frågande. Joho, det hade hon tydligen visst. Det hade nämligen en läkare i Lund informerat henne om för trettio år sedan. Ja, men då har det kanske gått över? Du har ju inte alls ont i axeln numera, försökte jag. Och då kom farmor fram till att hon kanske inte längre har en fråsen shålder ändå. Sen gick hon. Fniss.

Kommentarer :

#1: Mor

Farmor är för söt :-)

skriven
#2: Emma N

Hej Anna,
hur är det?
googlade på hjälmsjö och fick upp din blogg! Skoj;) hade ingen aning... Det händer mycket i våra liv och nån dag snart lär vi säkert springa på varandra i just Hjälmsjö! Keep on wríting;)

skriven

Kommentera inlägget här :