Morotskaka

Det är morotskaka in the making, här i huset. Den doftar fantastiskt, men jag börjar bli skeptisk. Kakrackarn har stått inne i 150 grader i en timme nu, och är fortfarande alldeles rinnig. Nåja, jag skriver ett inlägg, ger den några minuter till, och hoppas att Sofie, Erika och Stina kan smaka all kärlek jag har lagt ner i den imorgon!
 
Leilas kaka. Fr. leila.se.
 
Annars har jag haft en riktig pluggdag. Jag har suttit med min analys hela dagen, och försökt få grepp om arabiskan. Ljudsystem, grammatik, ordbildning, semantiska fält... Inte helt enkelt! Fast imorgon är jag bjuden hem till en modersmålslärare i arabiska, som förhoppningsvis kan hjälpa mig att fylla i luckorna... Det ser jag väldigt mycket fram emot. 
 
Godnatt och på återseende!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :