Om kärlek och sköljmedel

Nu är jag mör. Trött efter en lång dag med nämnden följt av ett tekniktest av sällan skådat slag. Det senare innehöll bland annat serverstrul och datorhaveri. Att ens egen dator kraschar mitt under pågående tekniktest är inte precis vad man önskar sig när man sitter som teknisk support, kan jag tala om. Tack och lov var vi två testpersonal idag, annars vet jag inte hur det hade gått... 
 
Helst av allt skulle jag bara vilja krypa ner i sängen nu, men jag måste vänta in tvätten. Akut underklädesbrist. På tal om tvätt, så har Oskar och jag ständiga diskussioner om tvättande, speciellt tvättande av sängkläder. När jag tvättar kör jag varmt som fasen och utan sköjmedel. Jag älskar att krypa ner i riktigt styva lakan på kvällen. Det känns så rent och fräscht, tycker jag. Oskar, däremot, anser att hårda lakan är snudd på tortyr. Ju mjukare desto bättre. Om Oskar fick bestämma skulle vi aldrig tvätta sängkläder. Jag hävdar bestämt att alla tvättar sängkläder utan sköljmedel. Oskar säger att detta är fel. Vem har rätt?
 
Hur som helst, när jag ringde och beklagade mig för honom innan, sa han att han tvättat sängkläderna i lägenheten. I 60 grader och utan sköljmedel, för att jag ska hem i helgen. DET är kärlek. 
 
 

Kommentarer :

#1: emma svärdh

det är kärlek!
men om han häller ättika istället för sköljmedel, blir det också mjukt. Han är ju intresserad av kemi, så han kan ju själv läsa på varför det är så :)
(mycket miljövänligare också)

skriven

Kommentera inlägget här :