Sliten

Min telefon visar sol över Växjö, men regnet smattrar hårt mot rutorna. Nu känns det som höst på riktigt. Jag känner mig ganska sliten och har redan krupit ner under täcket. Mör i benen är jag också efter ett svettigt intervallpass, men det är mer en härlig trötthet...
 
I helgen som gick hade vi fullt upp, mest med roligheter. Jag lyssnade på asbra föreläsningar under lördagen och på kvällen var vi bjudna hem till S och H i Alvesta. Bubbelbad, urgod mat, vin och mycket skratt. En toppenkväll, helt enkelt. Söndagen fick jag tillbringa på kontoret med att skriva klart min tenta. Inte lika kul, men det blev gjort i alla fall. 
 
Jag känner mig som sagt lite sliten så resten av veckan ska jag försöka ta det lugnt. Jag måste hänga kvar i Växjö eftersom jag har föreläsning på lördag, men jag har bestämt att jag ska:
- lägga mig tidigt om kvällarna
- åka till badhuset för att simma och basta en dag 
- träffa tjejerna och bara mysa
- gå på yoga
 
Imorgon ska jag lämna in bilen på verkstad, och eftersom bilfirman måste ha den ett par timmar ska jag traska bort till Grand, sätta mig på ett café med en god kaffe och bara läsa handlingar i lugn och ro inför torsdagens anställningsärenden. 
 
Idag bestämde jag mig också för att tillbringa nästa vecka nere hos Oskar. Jag drar alltså hem på söndag eller måndag, och stannar i en hel vecka. Jag har ju inga föreläsningar på campus och kan därför jobba och läsa hemifrån. Oskar lovade dessutom att bjuda på middag på Casa Mia en av dagarna. Gud, vad jag längtar!
 
Världens bästa man. Här bland alprosor och bergstoppar i Österrike.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

TJOHO jag e världens bästa man:)

skriven
#2: Anna

Världens bästa man med ett gammel-grått hårstrå i skägget, hi hi.

skriven

Kommentera inlägget här :