Åter vardag

Vilken mysig söndagskväll det blev tillslut! Efter jobbet så trädgårdsfixade Oskar och jag en lång stund, sen lagade Oskar middag och jag gjorde chokladbollar till kvällsfika. Mamma kom över på kaffe och planritningsprat och nu slappar vi i soffan och hör regnet smattra mot fönstren. Höstigt och härligt.  

Veckan har varit intensiv med mycket att göra på jobbet för min del. Det kändes vemodigt att packa ihop och åka från Oskar förra söndagen men jag landade snabbt i Växjö-vardagen igen. Fyra års veckopendlande har gjort att jag har lätt för att ställa om, som tur är. Dessutom: ingen trädgård att sköta och en lägenhet som tar en timme att städa – på vissa sätt är det rena semestern att vara tillbaka på campus.
 
Studenterna har inte återvänt än så campus är alldeles tyst och stilla. Jag passade på att promenera ett par rundor jag inte går så ofta när jag var ensam i veckan. Tänk att vi har såhär fina omgivningar bara tio minuters promenad från universitetet! 

Jag ska vara i Öa må-tis för att fixa en del grejor inför husköpet (det är så mycket att tänka på när man ska köpa ett hus... OMG) men sen åker jag upp till Växjö igen. Veckans höjdpunkter blir att träffa Sofia, Sofie och Erika igen samt att se lillasysters lägenhet live. 

Kommentera inlägget här :