Surtant

I tisdags morse lämnade jag Örkis kl. 06. Då var jag astrött och det kändes som en bra idé att köra upp i pjamas. Den idén kändes inte lika genial när jag 45 min senare höll på att avlida av kaffesug och var tvungen att stanna för att köpa en stor kopp på Pressbyrån i Strömsnäs. Fullt med folk var det också inne på macken vilket gjorde att jag fick lätt klädpanik. Sen fick jag en idé: om jag drar upp byxorna riktigt högt och slänger en jacka utanpå mitt sovlinne kanske jag kan lura någon att min stil är modemässig och medveten. Ja, vad säger ni? Lyckades jag? Hihi.  
 
I övrigt är det nollningsvecka här på campus, och för min del handlar det mest om att lida sig igenom dessa dagar och nätter. En hel klass har installerat sig i något slags tältläger utanför mitt sovrumsfönster. Inatt höll de låda till halv fem. Teknomusik och fyllebröl. Jag sov i princip ingenting och för att sysselsätta mig bakade jag 12 (mindre) pajer. 6 med vinbär och 6 med äpple och kokos.
 
Tältet. Just nu fullt med 30 skrikande nakna ekonomer. 
 
Pajbaket. 
 
Jag är riktigt trött på fylleriet här så jag kör hemåt imorgon igen. Helgen bjuder på husfix och jobb på Statoil. 
 
Om jag ska vara lite positiv så är det i alla fall fint väder ;-))

Kommentera inlägget här :