Fortfarande kvar i Småland

Jag kom inte hem idag. Första tåget var inställt. Andra också. Tredje tåget gick, men var två timmar försenat pga vädret. Då gav jag upp. Jag skulle ändå inte hinna hem i tid till dopet och med tanke på tågens hastighet troligen inte nå Örkis förrän sen eftermiddag. Ack, så trist, men inget att göra något åt. Oskar har jouren annars hade han såklart kört upp och hämtat mig.

När jag ändå var i stan passade jag på att köpa julklappar till familjen och när jag kom tillbaka till campus (återigen med min tragiska lilla rullväska i släptåg) bjöd snälla Sofie på lussefika. En helt okej dag, trots allt. Ikväll har jag kokat knäck och sovit några timmar. Jag fattade inte varför jag var så trött förrän jag vaknade och insåg att jag har begynnande munsår över halva truten. Det fattades ju bara det, haha. 

 
Imorgon kommer Erika hem från sin långa resa. Hon har varit i Hong Kong, Australien och Nya Zeeland. Tänk, så underbart! Jag ser fram emot att höra allt om resan när du sovit bort din jetlag, Erika!

Kommentarer :

#1: julia kusin

Nej vad trist. Dumma oväder! Stor kram

skriven
#2: Mor

Ja, det var verkligen ett onödigt väder!
Hoppas vi ses nästa helg istället, kram

skriven
#3: Erika

haha jadu liide sleeden e man allt ;)

skriven

Kommentera inlägget här :