Jul osv.

OJ, vilken härlig jul det har varit i år! Det har hänt så mycket och vi har träffat så många att julen närmast känts som ett maratonlopp. På ett bra sätt. 

Vi tar det väl från början... Sent på lillejulaftons kväll gick Oskar ner på knä och friade till mig. Jag blev totalt överraskad – hade verkligen inte anat att något var på g (mer än att jag trodde att Oskar var sur eftersom han hade varit ovanligt tyst och konstig under kvällen...). Vilken lycka! Oskar halade fram en flaska champagne och vi skålade in vår förlovning till sent på natten. 
 
Morgonen efter vaknade jag klockan sex, fortfarande alldeles uppspelt och glad för gårdagen. Tänk, jag ska gifta mig med denna underbara, genomsnälla man!
 
På julaftons eftermiddag körde Oskar till sin familj och jag åkte hem till min. Sent på kvällen joinade Oskar oss för sällskapsspel och irish coffee. 
 
Under hela julaftonskvällen bråkade vi om värmen i casa del Ek. Jag frös halvt ihjäl och Christopher höll på att dåna av värmeslag. Lösning: öppna dörrar i hela huset, C i shorts och jag under filtar och tröjor. Allt för julstämningens skull.
 
Försökt till fint julkort på mamma och pappa. Kajsa tog 225 likadana kort. Alla blev usla. 
 
Julens övriga dagar har vi träffat Oskars familj, min släkt i Åhus och ett imponerade antal kompisar. Becks, Emma E, Emma I med familj, Karin, Tanja, Pontan och Emmah med familj. Åh, så trevligt, trots att jag har varit alldeles hängig med feber och värk i bihålorna. Jag får nog ta mig ner till VC imorgon och kolla upp om jag behöver penicillin, för det här verkar aldrig ge med sig... 
 
Nu ska jag krypa ner under min fantastiska yllefilt (tack, kära svärmor!) och njuta av mellandagslugnet. Oskar är på gymmet efter att ha jagat imorse, jobbat några timmar mitt på dagen och renoverat här hemma de senaste timmarna. My god, var får han all energi ifrån?? 

Kommentarer :

#1: Emmah

Det var mysigt att ha dig här! Ser fram emot nästa gång vi ses! Kram

skriven
#2: svärmor

Blir härligt med bröllop, Oskar har gjort ett bra val! Jag hade på känn att en filt var en bra investering ;-)
Kram

skriven
#3: Ralf

Grattis

skriven
#4: Ralf

Grattis

skriven
#5: Mor

Bröllop ser vi fram emot! Ni är så fina ihop, kram till er båda!

skriven

Kommentera inlägget här :