Fram och tillbaka

Vilken helg... Sent igår eftermiddag kom Oskar hit och det var så härligt. Vi korkade upp en liten flaska vin och lagade till vildsvinsfilé. Några timmar senare ringde det från Skåne. Snö på ingång. Mycket snö. Oskar fick packa ihop och köra hem för att skotta. Jag blev så himla ledsen, jag som längtat hela veckan efter min O. Och Oskar fick dåligt samvete för att jag var så ledsen och han tvungen att lämna. Inget kul. Men så är det ju ibland, det vet vi. Jour är jour.
 
Gissa min glädje när Oskar ringde nio imorse och meddelade att han var på väg upp igen, tjoho! Nu har han dessutom en kompis som backup, så han slipper köra hem och skotta, även om det skulle komma mer snö i helgen. Underbart! Vi åt en dunderfrukost när Oskar kom, sen stoppade jag honom i säng och åkte för att handla. Jag behövde uppdatera mitt apotek här hemma så jag körde till Ica Maxi vid Grand. Usch, vilket gräsligt ställe att befinna sig på en lördag förmiddag... Packat med folk, skrikande ungar och allmänt kaos. Jag blev helt svettig och matt.
 
Nu har Oskar sovit ut och vi tog nyss en kort promenad ner till sjön. Jag är fortfarande hängig och febern biter i. Idag är den lägre, bara 37,7, men ändå. Jag orkar ingenting och det är så frustrerande. Ikväll äter vi en tidig middag med mamma, pappa och Stina nere i stan och sen blir det en lugn tvkväll framför mello. 
 
Trevlig lördag önskar vi er!

Kommentera inlägget här :