Gott och blandat

Här händer det inte mycket. Influensan vägrar släppa greppet helt och febern ligger och tröskar mellan 37,5 och 38 grader. Så irriterande. Dessutom skulle jag inte träffa Oskar i helgen, så gårdagen var ganska deppig. Jag läste dock i flera timmar och fick undan en del skoljobb. Skönt. Strax före nio igår kväll plingade det på dörren och vem stod där om inte världens bästa Oskar! Min underbara man hade bestämt sig för att köra upp och överraska. Med sig hade han en massa god mat från Calle och Lina – tack fina ni. 
 
Så helt plötsligt blev lördagskvällen riktigt härlig. Vi smaskade i oss efterrätt och kollade mello och QX-galan. Därefter har det trillat in goda nyheter. Oskars bästis blev pappa för andra gången igår, till en liten flicka. Och min kompis C, som bor i Sydney med sin man, väntar barn. Det sista är otroligt glädjande nyheter, för de har väntat och längtat i flera år. Imorgon fyller Sofie år och på torsdag är det mammas tur. Själv drar jag hem på onsdag för att kunna fira alla hjärtans dag med Oskar. 
 
Två bilder från min dag. Först en på mitt nya favvomellanmål, melon med getost, och sen en ensam tulpan som jag lyckats odla fram (de andra två dog).
 
Det här med getosten börjar f ö gå lite överstyr. Jag köper dem i förpackningar om 12 och denna vecka har jag klämt i mig 2,5 förp. dvs. 30 stycken getostbitar. 

Kommentarer :

#1: Mor

Getost låter nyttigt och helt ofarligt att överdosera :) fast förmodligen har du snart förätit dig... Njut av getost så länge det smakar gott :-) kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :