Läppstiftsjakt och smakgaranti

Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag åkte till protetiken i K-stad imorse och kom till Öa strax efter lunch. I em har jag flängt runt i byn och uträttat nödvändiga och onödiga ärenden inför helgen. Lilla Ebba ska ju döpas och själv fann jag mig i akut behov av ett nytt läppstift. Jag ville ha en snygg men diskret färg, gärna med SPF25. Inte det lättaste här i Örkis, men tillslut fann jag ett. Nu ska jag äntligen sätta mig ner med mina böcker en stund! 
 
Imorse spirade vårkänslorna så jag satte på mig min jadegröna tröja. Eller som farmor uttalar det: [ja-de]. "Varför säga det på konstigt vis när man kan använda vanligt svenskt uttal", tycker hon.  
 
Här ser ni min räddning imorse – Lars Dufwas rastplats på den evighetslånga, sövande 80-vägen mellan Växjö och Kristianstad. Ni vet väl förresten att Statoil har kaffekampanj nu? Om man inte älskar Staoils kaffe får man pengarna tillbaka. Tips!

Kommentarer :

#1: Mor

Finns det nån som älskar statoils (starka beska) kaffe..? Läge för fritt kaffe alltså :-)

skriven

Kommentera inlägget här :