Pojknamn

Ebba von Sydow ska ha barn och det fick mig att fundera på pojknamn. Flicknamn kan jag komma på hur många som helst, men pojknamn är svårare. Jag gjorde en lista på namn som jag kan tänka mig och frågade Oskar vad han tyckte om dem. Resultatet blev såhär:
 
Namn vi är överens om
Per
Alfred
Hugo
Malte
Adam
Erik
 
Oskar tveksam
Benjamin
 
Blankt nej från Oskar
Emil (eg. finast på franska tycker jag – Émile)
David
 
Blankt nej från Anna, men som Oskar vill mest
Frans
 
Det bör kanske poängteras att vi inte väntar barn, inte ens planerar barn inom de närmaste åren. Men vad tycker ni, har vi glömt något bra namn som skulle kunna passa på ett Ek/Svärdskt barn?
 

Kommentarer :

#1: emma svärdh

Emma är ett bra unisex-namn.
Men om inte det duger, så röstar jag på Birk Ek Ninja Svärdh (alla mina barn ska heta Ninja). Frans? Fniss fniss

skriven
#2: Karin

Det var en lång lista! Själv hade vi bara ett, Oskar...men det räcker med ett. I vår släkt verkar vi inte få så många pågar precis!

skriven
#3: Mor

Pojknamn.. hmm.. Olle gillar jag! Och Kalle, men det är ju lite upptaget i släkten..

skriven
#4: Lina

Jag röstar på Alfred! Och Hugo..ALMAs "kille"heter Hugo:-)

skriven
#5: svärmor

Marius :-)

skriven
#6: Anna F

Gäller att börja i tid..
Vi hade också svårt för pojknamn. Men jag gillar Olle och Folke!
Av ovanstående är Hugo en favorit! lycka till..!

skriven
#7: Oskar

Och här kommer mitt veto! Frans eller Manfred!!

skriven
#8: Ralf

Jag hade en morbror som hette Arthur och en som hette Walter. Kanske något som skulle falla Oskar i smaken. Annars tycker jag att Börje är manligt.

skriven
#9: Lina

Ja Oskar ta Manfred så jag slipper om vi skulle råka få en påg nångång;-)

skriven

Kommentera inlägget här :