Stugan

Det var flera år sedan jag var i stugan sist, så det var riktigt kul att vara där idag. Den är minsann fin, mormors lilla stuga. Mitt i trädgården står en tall vilket gör att vi har skön skugga även stekiga dagar. Idag var det dock svalt i vinden så vi njöt i solen. 
 
Jag läser Nesbös senaste och pappa läser skvaller om prinsessans smekmånad ;-)
 
Vi fikade med bröd från Östras bageri, jordgubbar, goda ostar och kaffe. Mums! Jan och Marit kom förbi en sväng och sen tog mamma och jag en promenad längs havet bort till Hagön och pappa körde till Biltema – två gånger. Alla nöjda. 
 
Här ser ni en bild inifrån stugan. Bakom mig är ett litet vardagsrum, in till vänster toa och brevid köket till vänster ett sovrum. Stugan renoverades och byggdes ut för några år sedan. Innan dess hade vi varken toa eller rinnande vatten i huset. Det var väl charmigt på sitt sätt, men gud vad mycket trevligare där är nu. 
 
Vi skulle egentligen ha stannat över natten, men eftersom det skulle ösregna från sex ikväll till lunch imorgon så bestämde vi oss för att köra hem istället. Bra val, för nu vräker regnet ner och åskan mullrar. Jag har redan krupit ner i sängen. Jag ska läsa en stund och sen försöka sova bort min förkylning. 
 

Kommentera inlägget här :