Lördagsjobb och inbrott

Idag har jag jobbat på Statoil. Det var mycket folk hela dagen, så just nu ligger jag faktiskt och degar i sängen. Jag har kollat ett avsnitt Grey's och om en timme ska jag och systrarna ner och testa Öas senaste restaurang, Bliss. Jag har hört att de har en duktig bartender så det blir kanske en drink också.
 
På tal om jobbet så kom en utländsk lastbilschaufför in till oss imorse och berättade att han hade haft inbrott i sin lastbil inatt när han låg och sov. Han talade dålig svenska och ville ha hjälp att ringa polisen. Han upprepade gång på gång att tjuvarna hade stulit hans spray och schampo. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det kanske inte var så mycket att hetsa upp sig för, ett schampo och spray liksom... Det visade sig sedan att lastbilens frakt utgjordes av dessa varor... Oj, oj, stackars lille man. Polisen kom dock och allt löste sig med anmälan, skönt! 
 
Trevlig lördag på er alla!

Kommentera inlägget här :