Myrpanik

Helskotta vilken usel kväll detta blev. Min plan var att tvätta några maskiner tvätt och under tiden ligga i soffan och läsa. Så blev det inte, och allt är myrornas fel. Jag kutade bort till Ica mellan två maskiner för att köpa myrmedel. Det fanns dock inte där och inte på Statoil heller. Och eftersom jag hade tvättid kunde jag inte bege mig bort till Willys hux flux. Merde. Myrorna får väl vara kvar ett tag, tänkte jag och googlade husmorsknep + myror. Persilja ska tydligen vara bra, men det hade jag ju inte heller. Arrrhhh.
 
När tvätten var klar fick jag psykbryt på myrorna och bestämde mig för att cykla till Willys ändå, trots att kockan var över nio. Jag gick ut till cykeln bara för att upptäcka att den hade punka, eller åtminstone slut på luft. Dubbelaaarrrhhh, men skam den som ger sig. Jag ledde cykeln bort till Statoil, pumpade mitt däck och cyklade sedan mot Willys. I denna gudasända butik hittade jag – äntligen! – både myrdosor och myrr.
 
Nu är dosan utplacerad och myrr står redo att hällas ut om myrorna fortfarande lever imorgon bitti. "Får enbart användas utomhus" står det på förpackningen, men va fasen, är det myrpanik så är det. 

Kommentarer :

#1: Oskar

Anna "lagom" Ek

skriven
#2: Keso (Susanne)

Till en annan gång: husmorsknep mot myror - kanel

Tro det eller ej men det funkar. Hade myror i skafferiet en gång för längesen, och där vill man inte precis ha gift. Då fick jag tipset om kanel, och snacka om att jag blev förvånad.
Lade det längst ut på hyllkanterna, och myrorna bara ramlade ner golvet döda, i massor.

skriven
#3: Keso (Susanne)

Hmm... ner PÅ golvet ska det såklart vara :)

skriven

Kommentera inlägget här :