Vår morgon i bilder

Idag vaknade vi till en solig morgon. Jag steg upp vid halv sju och åt en långfrukost i sängen bredvid min sovande man. Vid halv tio stack jag bort till Olympen och körde ett Fort-gjort-pass styrka. Jag tränar annars aldrig på helger, men det var faktiskt ganska skönt att starta helgen med lite motion. 
 
När jag kom tillbaka var det fortfarande fint väder, så vi kokte kaffe och körde ner till södra Bergundasjön där vi fikade i solen. Jag vågade först inte gå ut på isen, men till slut övertalade Oskar mig. Lite senare såg vi ett borrhål. Isen är minst 30 cm, haha! 
 
Vi åt baguettelunch vid sundet mellan sjöarna, men då hade det börjat blåsa så vi stannade i bilen. 
 
Nu ska jag snart påbörja kvällens middag. Vi ska äta
- Rödbetscarpaccio med getost och pinjenötter (vilken surprise – jag har redan ätit det tre gånger denna vecka...)
- Stek i ugn med rostade rotsaker och skysås
- Limepannacotta med blåbär
 
Oskar är väldigt skeptisk till allt utom huvudrätten... När det kommer till mat är min man oerhört konservativ. Så lite konstigheter som möjligt vill han ha. 
 
Senare ikväll ska vi på bio. Vi ska se The Impossible. Jag har velat se den ett tag och idag var Oskar också sugen. Vi såg nyss trailern och jag började stortjuta bara av den. Det blir nog gråtfest ikväll. 

Kommentarer :

#1: Pontus

åå vill se den med... vet hur man tar sig till högsta pungten på ön nu, så jag klarar mig om de sker ;)

skriven

Kommentera inlägget här :