Försommarfix

Lite av vad som hänt sen senast...
 
Häromdagen fick jag ett ryck och bestämde mig för att ordna med blommor på vår uteplats. 
 
Regn och stormvindar frestade på de nyplanterade stackarna de första dagarna. De ser redan slitna ut men jag hoppas att de tar sig. 
 
Mamma och jag har hunnit med en tur till stan. Här eftermiddagsfika på Mezo. 
 
Det händer mycket i trädgården nu. Såhär såg rhododendronbusken ut igår. 
 
Och idag ser den ut såhär. 

Det har varit några härliga dagar här på gården. Pappa, farmor och Oskar har sått och fixat. Idag sattes vaxbönor och häromdagen sockerärtor. Utöver det odlar farmor potatis, morötter, jordgubbar och grönkål. Det är samma visa varje år. I januari säger pappa och farmor att de ska skippa odling i år. "Vi sår gräs överallt istället". Men sen blir det april och alla går bananas med vårbruket. På bilden ser ni två av trädgårdens fyra land. 
Min dröm är att någon bonde ska vilja ha får på ängen framför vårt hus. Kossor kan också funka. Åh vad fint det vore! 
 
Den här lilla godingen hittade jag på Rikkes fb. Kan man bli sötare?? Lille V ska döpas om en vecka. Då far vi allihop till Danmark och firar. 
 
Nu ska jag ta itu med vår stora strykhög. Oskar har nyss stuckit iväg på vaktjobb. Imorgon firar vi mors dag hela långa dagen. Brunch hos mamma Ek på fm och grill hos mamma Svärdh på em/kväll. Härligt! 

Kommentarer :

#1: Mor

TACK för god brunch och present! Ni hade ordnar allt så fint, kram

skriven

Kommentera inlägget här :