Blått hav och lat lunk

Vårt boende på Amorgos – Eleni Rooms – har skaffat en Facebooksida där de nästan dagligen postar bilder från ön. Visst blir man sugen på en sväng om Amorgos när man får se sådana här härliga bilder? Eleni är det vita huset i bild. Och vattnet... så blått, så blått. 

Lika bländande är inte Trummen, men ganska fin ändå. Speciellt när morgondimmar lättar och solen börjar värma. Mmm. Jag passar på att njuta såhär dagarna före skolstart när jag "bara" har jobbet att tänka på. Jag lyxar till det med morgonyoga eller en promenad före frukost, läser tidningen i lugn och ro och kommer lite senare till kontoret. På fredag drar pluggvardagen igång igen. Då har jag kursstart i Växjö och på tisdag startar min kurs i Göteborg. 
 
På tal om träning så hände en kul sak häromdagen. Jag skulle jogga runt sjön och när jag kom ner i spåret såg jag en annan joggande tjej hundra meter framför mig. "Haha, vilken sölkorv – hon rör ju sig knappt framåt", tänkte jag när jag såg henne. Det kändes... sådär när jag upptäckte att vi höll PRECIS samma tempo... Men runt kom vi och det är väl det som räknas. 

Kommentarer :

#1: Mor

Vackra vyer behöver inte jämföras, men inte mycket slår en spegelblank insjö när dimman lättar🌾

skriven

Kommentera inlägget här :