Jämmer å elände

Nätterna här på campus håller på att göra mig galen. Igår när jag kom hem kl 16 var festen i full gång. Fine. Jag flydde till Stina för film och fika under kvällen.
 
Vid halv elva gick jag hem för att sova. Möttes då av fullt ös, musik och fyllevrål. Uppskattningsvis 40 personer på plats i lägenheten under min. Runt midnatt försvann hela gänget till Sivans. Tack och lov, tänkte jag och hastade i säng.
 
Jag hann sova fyra timmar innan jag väcktes av efterfestfolket – som höl igång till halv sex. Vid halv fem var jag på väg ner för att ta ett snack med dårarna, men just då anlände ett gäng till. Jag insåg det lönlösa i att gå ner så jag tryckte in öronpropparna ännu djupare och la en kudde över huvudet. Önskade död och olycka åt festnissarna, eller åtminstone att strömmen skulle gå och att de skulle fall i sömn av fyllan. Hur man orkar dricka på det här viset – dag efter dag (och natt!) i fler veckor – övergår mitt förstånd. 
 
Såhär glad var jag tidigare under kvällen när Stina och jag besökte Växjös solrosfält. 
 
Ovan ser ni bara en liten del av fältet. Det är verkligen hur stort (och coolt) som helst. 

Kommentarer :

#1: Anna

Vilken tur att det finns öronproppar. Så skönt att kunna plugga in propparna och stänga ute störande ljud när man ska sova. Själv sover jag jämt med öronpoppar då jag är ljudkänslig. Kan inte somna utan öronpropparna djupt insatta i öronen. Ligger bara och letar efter ljud att störa mig på. Ibland får jag dock lite ont i öronen av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

skriven

Kommentera inlägget här :