Snart, snart

Det börjar närma sig. På måndag åker Sofia och jag med en grupp studenter till Island. Som jag längtar! Efter luften, stillheten, vidderna, bad i varma källor, ridning, häng med Sofa, de sköna Hästenssängarna på vårt hotell och mycket mer..
 
Det är ovanligt kallt på Island just nu. I förra veckan snöade det, så det blir till att packa vinterjacka, mössa, vantar och raggsockor. Myyyys.
 
I övrigt har jag fullt upp med mina två kurser, två jobb och ett husbygge på gång (därav dåligt bloggande). Min älskade O jobbar på för fullt hemma i huset. Snart är rivningen på bottenvåningen klar. Nästa steg är isolering och fönsterbyte. Därefter ny el och nya avloppsrör. Och jag som redan längtar efter att välja tapeter och fina mattor... Det lär dröja ;-)
 
Nu ska jag krypa ner under täcker och läsa några kapitel i Njals saga. Imorgon ska jag ta en dag hemma, kurera min begynnande förkylning och läsa, läsa, läsa i mina tjocka teoriböcker.

Kommentera inlägget här :