A-kärl

Igår lämnade jag blod. Ett par killar dånade inne i blodbussen och fick ligga kvar i 45 minuter = vi andra fick stå utanför och frysa i 45 min. När jag äntligen kom in i bussen var jag kall och mina vanligtvis ådriga armar helt vita och släta. Personalen beklagade sig och sa "Ojojoj, hur ska detta gå... med så små kärl och stor nål?" och "Det kommer nog att rinna långsamt idag". Jag blev mycket irriterad över denna nedvärdering av min kropp och muttrade att ådrorna minsann brukar vara större. 

Döm om min nöjdhet när lillådran sedan ägde och fyllde blodpåsen på 5 minuter. HA! Blodvärdet var 140, dvs. också bra. HAHA! Sköterskan kom och sa "Det trodde jag inte, att där skulle vara så bra krut i det lilla kärlet". HAHAHA! 

Det här att tävlingsinstinkten skulle gå över med åren stämmer uppenbarligen inte på mig... ;-) 

Kommentarer :

#1: svärmor

Bra jobbat!

skriven
#2: Mor

Det är rätt, HA!😂😂😂

skriven
#3: Ralf

En gång champ alltid champ

skriven

Kommentera inlägget här :