Resa

De senaste nätterna har jag knappt sovit alls. Jag har planerat vår bröllopsresa och surfat runt på otaliga sajter i jakt på det perfekta boendet. Vi (jag) är ganska kräsna och vill ha:
- en studio eller en lägenhet med matlagningsmöjligheter 
- balkong eller terass med trevlig utsikt 
- nära till havet
- nära till affär och bageri
- hyfsat nära till mysig stadskärna
- rimligt pris
 
Ja, ni förstår ju att det här inte är helt enkelt... Men efter att ha offrat ett par nätters sömn känner jag att vi börjar närma oss. Oskar har varit helt galen på mig för att jag vägrat gå och lägga mig, men nu är faktiskt han också nöjd. Återstår att se om ställena kan ta emot oss de datum som vi önskar.

Eftersom ni säkert är oerhört intresserade ;-) ger jag er vår resplan:

Första stoppet: Medveja. Där firar vi midsommar med släkten, badar och vandrar. 5 nätter.
 
 
Därefter kör vi ner till Split och tar färjan över till Hvar. Efter mycket velande har vi bestämt oss för att bo i Hvar stad. 5 nätter. 
 
Efter några dagar på Hvar tar vi färjan vidare till ön Brač där vi också stannar fem nätter. 
 
På vägen hem stannar vi i Zell am See två nätter och vandrar. 

När jag var liten stannade vi här och åkte skidor på glaciären på vägen hem från Kroatien. Eller mamma och pappa åkte skidor; vi barn fick nöja oss med att åka kabinbana upp och fika. Jag minns att folk åkte slalom i bikini och hade enorma mängder zinkpasta i ansiktet, haha!

Nu längtar vi ihjäl oss efter bröllop och bröllopsresa. Det ska bli så härligt, alltihop! Imorgon ska vi för övrigt iväg och prova klänning till bröllopet. Håll tummarna för att något passar på denna raka, muskliga lilla kropp!
 

Kommentarer :

#1: Karin

Åh, fantastiska planer! Kollar ni allt så har jag ju en optimal resplan för mig när jag fyller 50!

skriven
#2: Mor

Skulle också kunna tänka mig den resplanen, men i år har vi liite bråttom hem till vår lilla bumling som längtar efter sin mormor o morfar då❤️

skriven
#3: svärmor

Det låter så fantastiskt härligt! Och helt underbara bilder...

skriven
#4: svärmor

Det låter så fantastiskt härligt! Och helt underbara bilder...

skriven
#5: svärmor

Det låter så fantastiskt härligt! Och helt underbara bilder...

skriven
#6: svärmor

Ja herregud så bra det blir med kommentarer ibland! Hur tar man bort onödiga inlägg ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :